Restableix la contrasenya

Preguntes freqüents

Els amfitrions hi poden anunciar habitatges o habitacions, sempre complint les normatives vigents, i els usuaris en general hi poden accedir, tot amb una vocació de promoció de l’ús i la presència ambiental de la llengua catalana arreu dels Països Catalans.

ACTUALITZACIÓ – Estem en procés de verificació d’amfitrions. Quan tinguem una quantitat raonable d’anuncis amb tots els requisits, activarem les reserves. Tingueu en compte que tenir l’activitat donada d’alta suposa encara més temps i despeses, de manera que cal garantir una activitat mínima.

No oblideu crear els vostres anuncis abans d’obrir reserves perquè siguin a la categoria de “pioners”.

  1. Els amfitrions publiquen un anunci.
  2. Els hostes fan la reserva.
  3. Si és necessari, l’amfitrió la confirma.
  4. Els hostes fan la transferència a Turisme Nacional.
  5. Un cop es confirma que els hostes han pogut accedir a l’estada acordada, Turisme Nacional fa arribar els diners que pertoquen a l’amfitrió.

Per diversos motius:

  1. No incorporem taxes innecessàries al procés de reserva, com assegurances que possiblement ja estàs obligat a tenir contractades per llei.
  2. No ens quedem un % exagerat per fer d’intermediaris. La voluntat de Turisme Nacional és arribar al màxim de gent possible perquè realment sigui un impuls per la llengua i una ajuda pels petits propietaris que comparteixin la nostra filosofia.
  3. Gràcies al sentit comunitari del projecte, combinant les tarifes més baixes amb el fet de tenir amfitrions responsables, no publicarem anuncis que es puguin trobar a preus menors a altres plataformes.
  1. Podeu trobar la vostra estada preferida amb el cercador de la pàgina principal, fent una recerca avançada o seleccionant habitatges al mapa.
  2. Quan la tingueu, amb tots els camps requerits emplenats o seleccionats, heu de sol·licitar la reserva.
  3. Aleshores, l’amfitrió rebrà un missatge i podrà confirmar la reserva i contactar amb vosaltres.
  4. Si la reserva es confirma, haureu de fer una transferència a Turisme Nacional. Si no trigueu molt a fer-la, la reserva es podrà cancel·lar.
  5. Només quan s’ha fet el pagament es considera que la reserva està completada.

Quan sol·liciteu la reserva d’una estada veureu el preu per nit i el preu d’altres conceptes (generalment, la tarifa de neteja), i el total a transferir en cas que l’amfitrió confirmi la reserva. Aquest preu ja inclou qualsevol tarifa que apliqui la plataforma, i els amfitrions garanteixen que no trobareu un preu millor a cap altra plataforma.

Heu de tenir en compte que podria haver-hi altres pagaments a realitzar quan inicieu l’estada, com imposts d’estades turístiques autonòmics o municipals. Els amfitrions gestionaran directament aquestes taxes o imposts, i hauran d’informar-ne adequadament els hostes abans de confirmar cap reserva.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Sense descartar-ne d’altres possibles, caldrà que es compleixin els següents requisits per proporcionar estades turístiques a través de Turisme Nacional:

1.  Compliment de les normatives vigents.

2. Aportar la informació necessària relativa a nombre de registre o llicència turística.

3. Verificació d’identitat de l’amfitrió.

4. Facilitar correctament totes les dades requerides al perfil i al formulari dels anuncis.

5. Aportar en català tota informació sol·licitada al perfil i als formularis.

Les normatives canvien d’un estat a un altre i fins entre comunitats autònomes o municipis. A més a més, sovint van canviant les regulacions, trams d’imposts, etc.

Per això, és molt important que us informeu adequadament de la situació específica al lloc concret on desenvolupeu l’activitat.

En tot cas, és molt probable que hàgiu de recollir dades dels hostes i cobrar-los directament imposts autonòmics o municipals específics d’estades turístiques. 

També és molt probable que hàgiu de declarar tots els guanys que obtingueu amb l’activitat, sense oblidar tot allò que pugueu desgravar per despeses en millores, reparacions, etc. És important estar ben informats o disposar d’assessorament per fer-vos càrrec de totes les obligacions i no pagar més del necessari.

També pot ser que hi hagi IVA (o impost anàleg) segons el lloc, serveis complementaris, tipus d’allotjament… És interessant observar que a l’estat francès s’aplica l’impost anàleg a l’IVA als habitatges que incloguin roba de llit. Així que ja sabeu per què hi ha, a les plataformes, tants habitatges de la Catalunya Nord que no aporten roba de llit.

Teniu en compte també que aquesta informació pot quedar desfasada en qualsevol moment.

Per ara, seran els amfitrions qui podran demanar dipòsits de garantia als hostes. Aquests hauran de confiar, per tant, en l’honestedat de l’amfitrió que li sol·liciti un dipòsit.

En tot cas, podrem revisar les condicions anunciades i la missatgeria interna, així que recomanem que, a l’hora d’arribar a qualsevol acord feu servir aquest canal per comunicar-vos.

La plataforma no cobra cap assegurança als usuaris. Hi ha normatives que imposen, per poder tenir llicència turística, la vigència d’una assegurança, de manera que obligar els usuaris a pagar-la per defecte seria forçar el pagament duplicat de l’assegurança.

No descartem, en tot cas, arribar a acords amb asseguradores que tinguin condicions òptimes per a oferir els seus serveis VOLUNTÀRIAMENT als nostres usuaris.

En cas que us feu enrere o no pugueu realitzar l’estada, podreu cancel·lar-la segons les condicions generals i les condicions específiques establertes per l’amfitrió. Atès que la plataforma ja haurà fet gestions en relació amb la reserva, no podreu recuperar la tarifa de servei, però podríeu recuperar la resta o part de la resta si l’amfitrió ho permet o si ho té estipulat a les condicions pròpies.

Actualment, podeu contactar amb l’administrador amb la pàgina de contacte, amb l’adreça electrònica bondia@turismenacional.cat, o amb la missatgeria interna del web. 

Quan s’activin les reserves s’habilitarà un nombre de telèfon per poder resoldre dubtes o incidències amb més agilitat.

Inicialment els  pagaments es faran amb transferència bancària. La resta de mètodes tradicionals afegeixen costos. D’aquesta manera s’evita qualsevol risc. Penseu que els primers mesos caldrà monitoritzar molt bé tot el funcionament de la plataforma i, a mesura que es vagi garantint el bon funcionament de totes les característiques, podrem treballar en la inclusió de més possibilitats amb les garanties suficients.